خانه راهنمای خرید پیگیری سفارش پشتیبانی درباره ما تماس با ما
محصولات مرتبط
پاورپوینت ,جراحی های چشم و دانستینهای چشم , 320  اسلاید , pptx
پاورپوینت ,جراحی های چشم و دانستینهای چشم , 320 اسلاید , pptx
قیمت : 35,000 تومان
پاورپوینت با موضوع آشنایی با شبکه های عصبی , 42 اسلاید , pptx
پاورپوینت با موضوع آشنایی با شبکه های عصبی , 42 اسلاید , pptx
قیمت : 15,000 تومان
سيستمهاي اطلاعات مديريت  (مديريت سازمانهاي ديجيتالي)
سيستمهاي اطلاعات مديريت (مديريت سازمانهاي ديجيتالي)
قیمت : 20,000 تومان
پاورپوینت , روانشناسی تبلیغات , 141 اسلاید , pptx
پاورپوینت , روانشناسی تبلیغات , 141 اسلاید , pptx
قیمت : 15,000 تومان

پاورپوینت , روشهای نمونه گیری و انواع آن , 80 اسلاید , pptx

پاورپوینت  , روشهای نمونه گیری و انواع آن , 80 اسلاید , pptx

این پاورپوینت باموضوع روشهای نمونه گیری و انواع آن ، با 80 اسلاید با عناوین زیر:تعاریف اصطلاحات آماری و نمونه گیری :
چه روش نمونه گيري را بايد بکار برد ؟
مراحل نمونه‌گيري:
انواع نمونه‌گیری به
اهميت و ضرورت نمونه گيري صورت کلی:
مزایا نمونه گیری:
اشتباهات نمونه گيري
سرشماری

فهرست منابع

تعاریف اصطلاحات آماری و نمونه گیری :

1- جامعه :

عبارت است از همه اعضای واقعی یا فرضی که علاقه مند هستیم یافته های پژوهش را به آنها تعمیم دهیم یا به عبارت دیگر جامعه عبارت است از گروهی از افراد ،اشیاء یا حوادث که حداقل دارای یک صفت یا ویژگی مشترک هستند

جامعه آماری همان جامعه اصلی است که از آن نمونه یا نما یا معرف بدست می آید

نمونه گیری sampling یعنی انتخاب تعدادی از افراد، حوادث و اشیاء از یک جامعه تعریف شده به عنوان نماینده ان جامعه . به عبارت دیگر نمونه گیری عبارت از انتخاب درصدی از یک جامعه به عنوان نماینده ان جامعه است.

2- تعريف نمونه گيري :


نمونه گيري انتخاب تعدادي از افراد يا اعضا دربين مجموعه وسيعي از افراد است. به نحوي كه بتوان با مطالعة اين مجموعه محدود از افراد ، نتايج را به كل افراد مورد نظرتعميم داد.

نمونه گیری فرآیند انتخاب مشاهده ها و تعمیم نتایج مشاهده به کل جمعیت است .

مزایا نمونه گیری


اين تعداد محدود را مي‌توان بهتر آموزش داد.
در هر مصاحبه مي‌توان وقت و دقت بيشتري صرف نمود.
در هر مصاحبه مي‌توان تعداد بيشتري سؤال مطرح كرد.
كل زمان لازم براي انجام مصاحبه و محاسبه و تجزيه و تحليل ارقام كمتر است.
(9نتیجه نمونه گیری به شرط رعایت اصول و ضوابط آن ، با نتایج همه پرسی یکی است.

نمونه گیری احتمالي

در این نوع نمونه گیری که گاه نمونه گیری تصادفی نیز خوانده می شود انتخاب افراد بر اساس ضابطه کنترل شده ای نیست و متکی به اصل " مشت نمونه خروار است " می باشد.نمونه گیری اتفاقی خود دارای انواع گوناگون می باشد که محققین در شرایط خاص تحقیق خود آنها را ابداع کرده و به کار بسته اند که به شرح ذیل می باشند :هر يك از واحدهاي تشكيل دهندة جمعيت براي وارد شدن در نمونه ازيك احتمال معين، برابر يا نابرابر ولي نامساوي با صفر برخوردار است.


**انتخاب نمونة احتمالي به مدد عامل شانس انجام مي‌شود. اين عامل شانس است كه به جاي قضاوت و دانش محقق، معين مي‌كند كدام واحد بايد در نمونه وارد شود. بنابراين، اشتباهات در نمونه‌هاي احتمالي عمدتاً از مقولة اشتباهات تصادفي است. هدف از نمونه‌گيري احتمالي تعميم، افزايش تعميم‌پذيري با انتخاب نمونه‌هاي معرف است انتخاب تصادفي مهم‌ترين حالت نمونه‌گيري احتمالي است.

نمونه‌گيري غيراحتمالي

به جاي تكيه بر عامل شانس، نمونه به مدد قضاوت انساني انتخاب مي‌شود. قضاوتي كه خود تحت تأثير معجوني از اصلاحات و علايق شكل مي‌گيرد بنابراين شانس وارد شدن، هر يك از واحدهاي جمعيت در نمونه، نامعين و نامعلوم است ،اشتباهات برآورد در نمونه‌هاي غير احتمالي اغلب غيرتصادفي و غير قابل اندازه‌گيري است






فایل هایی که پس از خرید می توانید دانلود نمائید

nemone_1582032769_37412_7100_1892.zip0.52 MB
nemone_1582034139_37412_7100_1447.zip0.52 MB
پرداخت و دانلود محصول
بررسی اعتبار کد دریافت کد تخفیف
مبلغ قابل پرداخت : 12,000 تومان پرداخت از طریق درگاه
انتقال به صفحه پرداخت